דובר צה"ל פרסם הערב (ראשון) כי כוחות אוגדה 91 וצוות הקרב החטיבתי 551 פועלים בעומק של כ‑10 קילומטרים בתוך לבנון, במרחב הכפר מג׳דל זון. על פי הדיווח, במהלך הפעילות נחשפה תשתית טרור משמעותית, הכוללת תוואי תת‑קרקעי גדול ומבוצר.
הממצאים מצביעים על כך שהכפר היה רווי תשתיות טרור. בין היתר אותר תוואי תת‑קרקעי באורך של יותר מ‑200 מטרים ובעומק של מעל 25 מטרים. בתוך המנהרה נמצאו ארבעה פירי שיגור המכוונים לעבר ישראל, וכן 12 חדרים ששימשו לחדרי שהייה, אחסון מטעני חבלה, טילי נ״ט וכלי טיס בלתי מאוישים.
במהלך הפעילות חוסלו למעלה מ‑20 מחבלי חיזבאללה – ארגון טרור שאחראי לפגיעה באזרחים ולפעילות אלימה רחבת היקף – בהם יותר מ‑10 מחבלים מיחידת "כוח רדואן". בנוסף הושמדו מעל 50 תשתיות טרור, ובהן עמדות תצפית ומחסני אמצעי לחימה.
עוד באתר:
יחידת יהל״ם הובילה את חשיפת התוואי התת‑קרקעי, שנחשב לאחד הגדולים שנמצאו באזור בתקופה האחרונה. בצה״ל מציינים כי התוואי נבנה לצורך פעילות התקפית נגד ישראל, וכי חשיפתו מהווה פגיעה משמעותית ביכולות הארגון.
הפעילות במרחב מג׳דל זון נמשכת, ובצה״ל מדגישים כי הכוחות ממשיכים לאתר תשתיות נוספות ולסכל איומים המכוונים לעבר שטח ישראל.
בתוך כך, שר הביטחון ישראל כ"ץ הצהיר הערב: "אין לישראל כל כוונה לסגת מהבופור שהוא חלק בלתי נפרד מאזור הביטחון בלבנון וחיוני להגנה על יישובי הגליל ועל כוחות צה"ל. כפי שרה"מ נתניהו ואני הבהרנו – ישראל לא תיסוג מאזור הביטחון בלבנון."
לצד זאת, פיקוד העורף פרסם הקלה בהנחיות ליישובי קו העימות בצפון שייכנסו לתוקף בשעה 06:00 מחר.








































