מול בית המשפט העליון בירושלים התקיים היום טקס סמלי וחריג ביוזמת שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: הנחת אבן פינה ל"בית הדין הגבוה לצדק. באמת" — כמחאה ציבורית נגד התנהלות בג"ץ וכקריאה להקמת מערכת משפט חלופית, מאוזנת יותר, יהודית ודמוקרטית.
בטקס השתתף גם סגן השר ישראל אייכלר, וברקע ניצבת הביקורת הגוברת במחנה הימין ובציבור החרדי על התערבות בג"ץ בהחלטות הכנסת והממשלה, ועל הפגיעה המתמשכת, לטענתם, בריבונות העם ובנבחריו.
היוזמה הוצגה לא רק כמחאה נגד מערכת המשפט הקיימת, אלא כחזון ציבורי חלופי: ביטול בג"ץ במתכונתו הנוכחית והקמת ערכאה שיפוטית חדשה שתכבד את רצון הציבור, תפעל מתוך אחריות לאומית, ותשיב את האמון בין העם לבין מוסדות השלטון.
עוד באתר:
שר התקשורת קרעי נשא במקום הצהרה חריפה, ואמר כי "אחרי הקרקס האנטי־דמוקרטי שהיה כאן אתמול, ברור יותר מתמיד: כדי להחזיר את המשילות, את האחריות ואת אמון הציבור, נדרש שינוי יסודי".
לדבריו, אבן הפינה שהונחה במקום היא "חזון וסמל". קרעי הוסיף: "מתחילת הקדנציה אמרתי לא לבג"ץ, והפצרתי בממשלה כולה להצטרף אליי. היום כולם יודעים שזו הדרך הטובה ביותר: ביטול בג"ץ והקמת ערכאה שיפוטית חדשה שתחליף את המערכת המסואבת והאנטי־דמוקרטית שצמחה כאן פרא, ותחזיר את השלטון לעם".
קרעי חתם את דבריו בפסוק מישעיהו: "ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה, אחרי כן יקרא לך עיר הצדק קריה נאמנה", והוסיף: "של העם, על ידי העם, למען העם".
הטקס מתקיים בצל שורה של עימותים חריפים בין הכנסת והממשלה לבין בג"ץ, ובתוכם גם סוגיות הנוגעות לציבור החרדי ולעולם התורה. מבחינת יוזמי המהלך, המסר ברור: מערכת המשפט אינה יכולה להמשיך לפעול מעל העם ונבחריו — והמאבק על זהותה של הדמוקרטיה הישראלית חוזר אל מוקד הדיון הציבורי.
























