
סערה ציבורית ופוליטית התעוררה בעקבות סרטון שפרסם ראש עיריית ערד לשעבר, ניסן בן חמו, שבו תקף בחריפות את חסידי גור תושבי העיר ואת הנהגת העירייה, תוך שימוש בביטוי "אינתיפאדה עירונית". הדברים עוררו תגובות חריפות במערכת הפוליטית, ובראשן פנייה רשמית של יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת יצחק גולדקנופף, למפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי בדרישה לפתוח בחקירה.
בסרטון שפרסם בן חמו אמר כי "אין דרך אחרת לתאר את מה שקרה בעיר חוץ מאובדן שליטה מוחלט", והוסיף: "כשאני אמרתי שצריך לצאת לאינתיפאדה עירונית – זאת המשמעות. אם לא נעמוד על הרגליים האחוריות, אנחנו נקבל את זה בעשרות מונים". בהמשך תקף את המפגינים החרדים ואת הנהגת העיר, וטען כי מדובר באנשים ש"עושים מה שהם רוצים, מתי שהם רוצים".
התגובה החריפה ביותר הגיעה מכיוונו של ח"כ גולדקנופף, שפנה במכתב למפכ"ל המשטרה. במכתבו כתב כי הזדעזע מהדברים, וטען כי השימוש במונח "אינתיפאדה" אינו יכול להיחשב כביקורת לגיטימית או כחופש ביטוי. לדבריו, מדובר בביטוי הטעון במשמעויות של אלימות וטרור, ועל כן יש לראות בו קריאה העלולה להתפרש כהסתה נגד הציבור החרדי בעיר.
עוד באתר:
עוד כתב יו"ר יהדות התורה כי הדברים חמורים במיוחד משום שנאמרו על ידי אדם שכיהן בעבר כראש עיר. לדבריו, אמירות מסוג זה עלולות להתפרש כ"אור ירוק" לפגיעה פיזית בציבור החרדי. בשל כך דרש לפתוח באופן מיידי בחקירה פלילית בגין עבירות הסתה לאלימות.
בסיום מכתבו הבהיר גולדקנופף כי אין בכוונתו לעבור על הדברים לסדר היום, וקרא לרשויות האכיפה לפעול במהירות. העתק מהמכתב נשלח גם לשר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר.
נזכיר כי אתמול חסידי גור מחו ברחובה של העיר ערד בגין מעצרם של זוג הורים בחשד להתעללות בבנם הפעוט לאחר שזה נפל מגובה ונחבל בראשו.
























