
אחרי חודשים ארוכים של מתיחות ביטחונית בגבול הצפון, ישראל ולבנון נערכות לפתוח סבב נוסף של שיחות מדיניות וביטחוניות במטרה לקדם הבנות בנוגע לעתיד דרום לבנון. המפגש צפוי להתקיים בתיווך אמריקני ובהשתתפות שגרירי שתי המדינות לצד קצינים בכירים, כאשר אחד הנושאים המרכזיים על סדר היום יהיה סוגיית פריסת הכוחות בשטח.
במוקד הדיונים תעמוד האפשרות ליישום שלב ראשון בתוכנית שבמסגרתה צבא לבנון ירחיב את פעילותו בדרום המדינה. על פי גורמים המעורים בפרטים, בישראל מבינים כי ייתכן שבמסגרת ההסדרים העתידיים תידרש נסיגה מדורגת של כוחות צה"ל מאזורים מסוימים, בהתאם להתפתחויות בשטח ולרמת האכיפה של ההבנות.
בישראל ממשיכים לעקוב בדאגה אחר פעילות ארגון הטרור חיזבאללה, במיוחד לנוכח הנתונים שנחשפו בימים האחרונים. לפי המידע שפורסם, מאז מבצע "שאגת הארי" בסוף חודש פברואר, שיגר ארגון הטרור לעבר ישראל 7,285 רקטות וכלי טיס בלתי מאוישים. הנתון ממחיש את עוצמת האיום הביטחוני ואת האתגרים הניצבים בפני כל הסדר עתידי.
עוד באתר:
הדיונים הקרובים צפויים להיות בעלי חשיבות רבה עבור שני הצדדים. בעוד בלבנון מבקשים לחזק את מעמד צבא לבנון בדרום המדינה, בישראל מדגישים כי כל שינוי בפריסת הכוחות ייבחן בראש ובראשונה דרך משקפי הביטחון והיכולת למנוע את התבססות חיזבאללה לאורך הגבול. השאלה האם המגעים יובילו להסכם מעשי או יישארו בגדר ניסיונות תיווך – תתברר בשבועות הקרובים.
























