
בדיווח למהדורת הבוקר ב'קול חי', פרשננו לענייני צבא וביטחון, קובי פינקלר, התייחס להתפתחויות בדרום לבנון, ברצועת עזה, ולניסיון חדירה ימי באילת.
פינקלר פתח בהכחשה לשמועות ברשתות החברתיות, והתייחס גם לביקורת של נפתלי בנט: "הפרסומים אמש כאילו צה"ל פינה מוצבים או נסוג מנקודות בדרום לבנון הם שקריים לחלוטין. שתי אוגדות מלאות על כל צוותי הקרב החטיבתיים שלהן נמצאות בעמדותיהן בשטח, ולא עזבו שום מרחב. הפקודות המבצעיות ברורות לחלוטין: בכל המרחב שמדרום לנהר הליטני ועד לגבול הבינלאומי, לצה"ל יש חופש פעולה מלא. חשוב להבהיר שישראל אינה חלק משום משוואה כובלת בגזרה הזו, והלוחמים פותחים באש על כל זיהוי של איום מוכח".
בהמשך התייחס לביקורת הפוליטית: "הטעות של בנט נובעת מראייה פוליטית שנועדה לנגח את הממשלה במקום להעניק גיבוי לצבא, כשחייל עומד על רכס הבופור ומביט צפונה דרך משקפת, הוא מבחין במחבלי חיזבאללה הנמצאים במרחק של 10 או 12 קילומטרים מצפון לליטני. באזור זה צה"ל אכן מנוע מלפתוח באש בשלב זה".
עוד באתר:
הפרשן עדכן גם על מצב הלחימה בצפון: "ברגעים אלו ממש, בין 40 ל-70 מחבלים מתבצרים. על פי תנאי ההסדר הזמני, אסור לכוחותינו להיכנס פנימה או לפוצץ את התשתית. עם זאת, אם אותם מחבלים ינסו לנצל את המצב ולברוח לכיוון צפון – לצה"ל אסור לירות בהם מרגע שיחצו את קו הגזרה".
במעבר לגזרת הדרום, הדגיש פינקלר את המשך הפעילות ברצועת עזה: "אנחנו נמצאים שנתיים ותשעה חודשים מאז טבח שמחת תורה באוקטובר 2023, חוסל אתמול מחבל נוח'בה בכיר. בנוסף אליו, חוסלו עוד שלושה מחבלים בכירים בלב שכונה שבמערב העיר עזה".
לסיום, דיווח על אירוע חריג בגזרת אילת: "במהלך שבוע שעבר, מפקדת של ספינה, הבחינה בכלי שייט מהיר, שנע במהירות קיצונית לעבר הכוחות, המפקדת פתחה בירי מדויק לעברו שנטרל והשמיד את כלי השיט".
"בדיקה מודיעינית שלאחר האירוע העלתה סיכוי לא מבוטל שמדובר בכשב"ם – כלי שייט בלתי מאויש של האויב, צה"ל פתח הבוקר בתרגיל רחב היקף בעיר כדי לשפר מוכנות לכל תרחיש פתע".
האזינו לדיווח המלא, מתוך מהדורת הבוקר בהגשת בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי':
























