ברבע גמר התוכנית "המלחינים 4" הציג המתמודד נתנאל קונסינגר את יצירתו "זה לטובה", בביצועו של הזמר אביה שרמן. השיר, ששילב טקסט עשיר בדימויים עם לחן מתפתח ומרגש, עורר דיון ער בקרב השופטים וזכה לשבחים רבים על מקוריותו ועל הדרך שבה הצליח להוביל את המאזין אל פזמון סוחף ובלתי נשכח.
עוד לפני הביצוע חשף קונסינגר כי בחר לעבד מחדש את הטקסט שקיבל במסגרת המשימה ולהכניס לתוכו את עולמו האישי. לדבריו, הוא הרגיש צורך "לתת פה איזה סיפור, איזה מהלך", והוסיף כי הופתע בעצמו מהתוצאה הסופית. מנחה התוכנית החמיא לו על כך שלקח את המוטיבים המקוריים והפך אותם ליצירה אישית משלו.
הביצוע של אביה שרמן זכה למחמאות מיוחדות. אחד השופטים הגדיר אותו כ"פצצה של זמר" ואמר כי אין כלל צורך להציגו. במקביל החמיא ליצירה עצמה והצהיר: "אם הוא היה מלחין את הלחן הזה קודם לכן, הוא לא היה עומד כאן. זה לחן פצצה".
>>> לצפייה בפרק המלא ובשאר הפרקים והאודישנים של 'המלחינים 4'.
עוד באתר:
גם יתר חברי הפאנל התרשמו מהדרך שבה נבנה השיר. אחד מהם השווה את החוויה לעלייה ברכבת הרים: "הוא מעלה אותך לאט עם המילים והטקסט, ואז זורק אותך עם 'הכל זה לטובה' ו'הלילה תשתנה העלילה'". לדבריו, הבנייה ההדרגתית של המתח היא שהופכת את הפזמון לאפקטיבי במיוחד.
שופט נוסף ציין כי דווקא הפזמון הוא סוד כוחו של השיר: "בסוף צריך משהו שיישאר לך בראש. בסוף מגיע 'זה לטובה' – וזה מה שנשאר".
במהלך הדיון לאחר הביצוע התייחסו השופטים גם לטקסט העשיר ולשפה הייחודית שבה השתמש קונסינגר. אחד מהם אמר כי מצא בשיר "פינות מאוד יפות" ודימויים שאינם שכיחים ביצירה העכשווית, והוסיף כי ניתן לזהות בלחן "טביעת אצבע מאוד יפה" של היוצר.
לצד המחמאות נשמעה גם ביקורת מקצועית מסוימת על החיבור בין חלק מהמילים ללחן, אולם השופטים הדגישו כי מדובר ביצירה מורכבת ומרשימה. אחד מהם ציין כי "המילים אהבתי, והלחן נורא מתאים", בעוד אחר אמר כי הלחן הצליח לקחת אותו למסע מוזיקלי שבסופו מגיעה תחושת ההקלה והאופטימיות שמגלם הפזמון המרכזי.
בסיום העניקו השופטים מחמאה נוספת לשיר ולביצוע, כאשר אחד מהם סיכם: "זה היה ביצוע מאוד יפה, וטקסט מאוד יפה. מאוד היה נעים לשמוע".
























