בפרק האחרון של שלב רבע הגמר בתוכנית "המלחינים 4", הציג המתמודד נתן צורן את יצירתו "ברוך אתה", שבוצעה על ידי הזמר ישראל אבר (הקול החדש). השיר, שנכתב על בסיס טקסט שהעניק שופט התחרות מוישי ולדר במסגרת האתגר השבועי, זכה לתגובות חיוביות מצד חברי הפאנל, שהחמיאו לאנרגיה, לאווירה החסידית ולפוטנציאל המסחרי של הלחן.
במהלך השיחה המקדימה חשף צורן כי בתחילה התקשה להתחבר לאתגר. לדבריו, כבר ברגע שקיבל את המילים חשב לעצמו: "מה אני יכול לעשות עם זה?", ואף סיפר שהיה ברשותו לחן קודם לטקסט דומה, אך בחר שלא להשתמש בו.
>>> לצפייה בפרק המלא ובשאר הפרקים והאודישנים של 'המלחינים 4'.
צורן אף שיתף בהתלבטויותיו סביב סגנון היצירה שלו ואמר כי לאורך התוכנית למד לבחון מחדש את שיריו: "התוכנית לימדה אותי לעשות את הדברים יותר מדויקים ויותר נעימים לאוזן". בהמשך הסביר כי רק בשבוע האחרון הצליח להתחבר באמת לשיר: "השיר לקח לי זמן, ועכשיו הוא מושלם. הרבה אומרים לי שזה יותר קל ויותר נעים".
עוד באתר:
גם המבצע, ישראל אבר, סיפר כי המילים שקיבל היו שונות מהמקובל: "זה לא כזה שגרתי", אך הוסיף שהטקסט לקח אותו "למחוזות מרעננים" והעניק לו חוויית עבודה מיוחדת.
לאחר הביצוע העניקו חברי הפאנל מחמאות ללחן. אחד השופטים הגדיר אותו כ"עבודה יפה מאוד" ו"לחן טוב, קצבי וכיפי כזה חסידי", בעוד מוישי ולדר שיבח את הפתיחה האנרגטית ואמר: "אני מאוד אהבתי, התחברתי להתחלה של השיר. אני מת על רוק, וזה ממש עשה לי טוב".
בפאנל אף התפתח דיון סביב הסגנון המוזיקלי של השיר. בעוד חלק מהמשתתפים טענו כי הוא מזכיר את סגנון החתונות החסידי של לפני עשור, אחרים סברו כי דווקא האווירה האופטימית והאנרגטית היא זו שמעניקה לו את ייחודו. "זה לא רוק רגיל, זה לא רוק חסידי. יש פה אופטימיות ואווירה טובה", נאמר במהלך הדיון.
השיר "ברוך אתה" הצליח להבליט את אחד המאפיינים הבולטים של צורן לאורך העונה – היכולת לקחת טקסט קיים, לעבד אותו לכיוון אישי וליצור ממנו לחן קליט ונגיש. חברי הפאנל ציינו כי מדובר בשיר בעל אנרגיה חיובית ופזמון שנשאר בראש, כזה שעשוי למצוא את מקומו גם מחוץ למסגרת התחרות.
























