
עימות פוליטי חריף פרץ בוושינגטון לאחר שהסנאט האמריקני אישר החלטה הקוראת לסיום המעורבות הצבאית של ארצות הברית מול איראן ולהפחתת הנוכחות הצבאית האמריקנית במזרח התיכון. ההחלטה התקבלה ברוב של 50 מול 48, לאחר ש-4 סנאטורים רפובליקנים הצביעו יחד עם הדמוקרטים. מדובר בראנד פול, ליסה מורקובסקי, סוזן קולינס וביל קאסידי. מאידך, הסנאטור ג'ון פטרמן היה הדמוקרט היחיד שהצביע נגד ההצעה.
מדובר בהחלטה מסוג "Concurrent Resolution", הליך פרלמנטרי שאינו מחייב את חתימתו של הנשיא ואינו הופך לחוק מחייב. למרות זאת, במערכת הפוליטית האמריקנית רואים במהלך מסר משמעותי מצד המחוקקים בנוגע להמשך ההתנהלות בזירה האיראנית.
זמן קצר לאחר ההצבעה, טראמפ פרסם תגובה חריפה ברשת TRUTH והביע זעם על המהלך. לדבריו, איראן נמצאת בעמדת חולשה חסרת תקדים ומגלה לראשונה זה שנים נכונות להתגמש מול ארצות הברית. "אז, יש לי את איראן על הקרשים, מוכנה ליפול ולהיכנע, מוכנה לתת לנו כמעט כל דבר, ולראשונה זה עשורים, מכבדת בטירוף את ארה"ב ואת הנשיא שלה – אותי".
עוד באתר:
הנשיא טען כי ההחלטה משדרת מסר שגוי לטהרן בעיצומו של מאבק מדיני וביטחוני רגיש. "במעשה הזה, הם פשוט הגישו סיוע וסעד לאויב", כתב. טראמפ הדגיש כי מבחינתו ההצבעה מעניקה למשטר האיראני תחושת עידוד ועלולה לפגוע בלחץ שמפעילה וושינגטון במסגרת המגעים והעימותים האחרונים.
ביקורתו של טראמפ הופנתה בעיקר כלפי הרפובליקנים שהצביעו לצד הדמוקרטים. "ארבעה לוזרים רפובליקנים הצביעו יחד עם הדמוקרטים, ואיראן שאלה את האנשים שלי, 'מה כל זה אומר?'". למרות האכזבה מהמהלך, הנשיא הבהיר כי אין בכוונתו לשנות כיוון. "הסנאטורים האלה פשוט הפכו את העבודה שלי לקשה יותר, אבל אני אשלים אותה, כך או אחרת, כי אני תמיד משלים את העבודה!".
























