
התפתחות דרמטית בתיק התאונה של לימור לבנת: בית המשפט הורה למחוק את האישומים החמורים שיוחסו לה בפרשת ה"פגע וברח", וזאת מטעמי "הגנה מן הצדק".
לפי פרסום אבישי גרינצייג, ההחלטה מגיעה לאחר שלבנת כבר הודתה בעבר בעבירות שיוחסו לה ואף הורשעה בהן, אלא שבהמשך ביטל בית המשפט את ההודאה ואת ההרשעה. הנימוק אז היה כי סנגורה הודה בשמה בניגוד לרצונה.
כעת נרשמת תפנית נוספת: בית המשפט קבע כי יש למחוק את האישומים החמורים, לאחר שהתברר כי לבנת כלל לא נחקרה במשטרה על סעיפי העבירה הללו — סעיפים שעסקו לכאורה בהפקרה לאחר תאונה.
עוד באתר:
גרינצייג כתב כי לבנת "הרוויחה פעמיים מרשלנות המשטרה": פעם אחת בשל העובדה שלא נחקרה על סעיפי העבירה החמורים, ופעם נוספת בשל כך שכתב האישום הוגש נגדה רק כשנתיים לאחר האירוע, ללא סיבה ברורה.
בהחלטה מתחה השופטת ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה, ואף כתבה כי ההתנהלות "מכווצת את הבטן" — ביטוי חריג שממחיש את חומרת הפגמים שנמצאו בהליך.
המשמעות המעשית: האישומים החמורים נמחקים, והתיק נגד לבנת ספג מכה משמעותית בשל כשלים בהתנהלות גורמי החקירה והתביעה. גרינצייג סיכם בחריפות: "כשגלגלי הצדק טוחנות לאט, עקום ודורסות את האזרחים".
























