
מחיר הזהב ממשיך לרדת, ובמסחר ירד לראשונה מאז נובמבר 2025 מתחת לרף הפסיכולוגי של 4,000 דולר לאונקיה. הירידה מגיעה על רקע התחזקות הדולר האמריקאי וציפיות גוברות לכך שהפדרל ריזרב ישמור על מדיניות מוניטרית נוקשה – ואף עשוי להעלות ריבית בהמשך השנה.
התחזקות הדולר הופכת את הזהב, הנסחר במטבע האמריקאי, ליקר יותר עבור משקיעים ברחבי העולם, ובכך מפחיתה את הביקוש למתכת היקרה. במקביל, השווקים מתמחרים מחדש את מסלול הריבית בארה״ב לאחר מסר ניצי בהחלטת הפד האחרונה, לצד חששות כי הלחימה מול איראן תמשיך להפעיל לחצים אינפלציוניים.
אנליסטים מציינים כי קיימת רמת תמיכה משמעותית מעט מתחת ל‑3,900 דולר לאונקיה, בין היתר בזכות רכישות מתמשכות מצד בנקים מרכזיים. עם זאת, הם מעריכים כי הזהב עשוי להיכנס לתקופה ממושכת של דשדוש, לאחר שההתלהבות סביבו נחלשה.
עוד באתר:
לזהב אין תשואה שוטפת, ולכן סביבת ריבית גבוהה פוגעת באטרקטיביות שלו ביחס לנכסים נושאי ריבית. מאז שקבע שיא היסטורי של 5,594.82 דולר לאונקיה בסוף ינואר, איבד הזהב יותר מ‑1,500 דולר מערכו.
בבנק ING הפחיתו את תחזיות המחיר למתכת. כעת צופים בבנק כי מחיר הזהב יעמוד בממוצע על כ‑4,300 דולר לאונקיה ברבעון השלישי של 2026 ועל כ‑4,600 דולר ברבעון הרביעי – נמוך משמעותית מהתחזיות הקודמות שעמדו על 4,850 ו‑5,000 דולר בהתאמה.
























