12088112_1029403400445831_2902692744238775970_n

ההתנהגות של ממשל אובמה מרגיזה רבים, ומחאה יוצאת דופן הביע יגיל ינקין אחיו של הנרצח הרב איתן הנקין שהעביר אתמול מכתב לשגריר ארה"ב בישראל דן שפירו ובו הציג מראה לעיניהם של האמריקאים בצורה עוקצנית.

וכך כתב לו, בתרגום חופשי מאנגלית

 "עלי להציע את תנחומי הכנים, השגריר שפירו. זהו תפקידך, אחרי הכל, להסביר על בסיס יום יומי את המדיניות הבלתי ניתנת להסברה ובלתי ניתנת להצדקה.

עליך להגן על ממשלה אמריקנית שמצד אחד דרשה שישראל לא תשחרר מחבלים פלשתיניים עם דם אמריקני על הידיים, ומצד שני דרשה שישראל תשחרר מחבלים פלשתיניים עם דם ישראלי על ידיהם. מלבד הצביעות הגסה, נראה כי ממשלת ארה"ב שכחה כי בעשותה זאת היא העלתה את הסיכויים לכך שיותר אנשים, ביניהם אזרחי ארה"ב כמו אחי איתם, יירצחו בדם קר בידי טרוריסטים.

עלייך להגן על ממשלה שמפייסת את אויביה אך לוחצת את ידידיה, ממשלה שהחליטה שהצבא שלה 'לא יותאם עוד לניהול מבצעי יציבות ממושכים בסקאלה רחבה', כאשר כפי הנראה הממשלה עצמה אינה מתאימה עוד לניהול מבצעים ממושכים או מדיניות מכל סוג, מה שכנראה מסביר איך נשק כימי המשיך להיות בשימוש בסוריה ואיך רוסיה חזרה שוב למזרח התיכון בעוצמה גדולה.

עליך להגן על ממשלה שמתמקדת יותר בלוחות זמנים מאשר בתוצאות, מצליחה לפנות את כוחותיה אבל כמעט לא בשום דבר אחר.

עליך להגן על ממשלה שהייתה כל כך מלאה בעצמה, שב-2009 היא אפשרה לרם עמנואל להצהיר ש'בארבע השנים הבאות הולכים להיות הסדרי סטטוס קבועים בין ישראל לפלשתינים… וזה כלל לא משנה לנו מיהו ראש הממשלה'. כמה חסר מזל היה זה כאשר הסכסוך הישראלי-פלשתיני לא יכול היה להיפתר על ידי פינוי כוחות אמריקניים והצהרה על ניצחון במלחמה.

ועכשיו יש לנו את מר פוטין ושות' שעושים צחוק מארה"ב בקרים, שולחים המסר ברור לכל העולם לא לבטוח בביטחונות וערבויות של אמריקה. יש לנו את המסר הזה גם בסוריה. ב-2012 הנשיא אובמה לעג לסנטור מקיין כשזה האחרון אמר כי רוסיה היא איום גיאופוליטי גדול יותר מאל קעידה. 'שנות ה-80 התקשרו לבקש את מדיניות החוץ שלהן בחזרה', אמר הנשיא. ובכן, עכשיו שנות ה-80 מתקשרות שוב כדי לשאול אם אנחנו, אם ארצות הברית, אם הממשל הנוכחי צריך אותן כדי להלוות לנו קצת מנהיגות, מאחר וכפי הנראה היה להם הרבה יותר ממה שיש לנו עכשיו, ויש לנו פחות ממה שאנו זקוקים לו.

אתה, השגריר שפירו, צריך להגן על כל זה ויותר מכך. זהו נטל כבד לכל אדם ישר. אני מציע לך את תנחומי הכנים".











עוד כתבות שיעניינו אותך

אחרי שנה

"מילא את ייעודו": סוף ל'כלא התנינים' של טראמפ

אבי יעקב
ומיהו "בחור טוב"

"לא תורם שום דבר": המרצה הליטאי נגד חסימות הכבישים

אריאל ברמן
נחבא אל הכלים

החרדי שעזב את גוגל ומחק 180 מיליארד ליש"ט

יוני שניידר
נוכל נותר נוכל

בנט לא הצליח להתאפק מלשקר והפך עצמו לבדיחה

פנחס בן זיו
הטור השבועי

מפתיע: כך המשבר עם טראמפ עשוי להפוך לנכס של נתניהו

שלום שטיין
בנט ממשיך להתרסק

סקר מנדטים: כמה שווה נתניהו אם יקים מפלגה חדשה?

אבי יעקב
ב-90 יום

בכלא הגסטפו: הארכת מעצר לשתי צעירות חרדיות

שמעון כץ
סמוטריץ' לא מבין

תיעוד מעורר חלחלה: כך השמאל יסגור את הישיבה

קובי אליה
ראיתם אותו?

דאגה בבני ברק: ישראל מרדכי יצא מביתו ונעלם

אבי יעקב
עימות חריף

דיון סוער בישיבת הקבינט: "הזדמנות להקריס את ההסכם"

שמעון כץ
מהחטיפה ועד ההכרזה

20 שנה אחרי: המסמכים מיום חטיפת גלעד שליט נחשפים

קובי פינקלר
השוטר התחנן

מהומה לילית ב-443: מאות זרמו והבחור שוחרר לחופשי

אלי יעקובוביץ
תפנית בבית המשפט

סרטון חשף את גרסת השוטר והוביל לפיצוי משמעותי

גדי פוקס
כלא 10

דיווח חמור: אברך עצור התעלף ולא פונה לבית חולים

אבי יעקב
אלפים נתקעו

בשיא העומס: עשרות חילונים חסמו את הכניסה לבני ברק

שמעון כץ
מעדני הפרשה

הספר היה בהלם: השיער צמח בחזרה תוך חצי שעה

ישראל אהרן קלצקין
מצמרר

שאל אם להתגרש: "היא האישה הכי טובה אך אין לנו ילדים"

הרב שלמה בכר
פרסום ראשון

דרמה בעולם התורה: ישיבת מיר יוצאת לרחובה של עיר

נתי קאליש
אחרי הפגיעות

גם ישראל על הפרק: האמריקאים בוחנים פריסה חדשה באזור

אבי יעקב
בדרך למשבר נוסף?

בקואליציה לוחצים על רה"מ: "רד מחוק הקפאת המעצרים"

שלום שטיין