
כמאתיים רבנים ומורי הוראה מכל רחבי ארץ הקודש התכנסו ובאו ביום שני ה' בניסן, בהיכל בית הכנסת בתי אבות פוניבז' ברחוב הרב הירש בבני ברק, לכנס ההוראה
השנתי שע"י בתי ההוראה "הוראה כהלכה", בראשות הגאב"ד הגאון הגדול רבי אברהם צבי הכהן שליט"א, רב קהל חסידים שיכון ה' בני ברק, ותלמידו המובהק של
פוסק הדור מרן בעל שבט הלוי זצ"ל.
פתח והנחה את המעמד בטוב טעם, דומ"ץ בית ההוראה הרה"ג רבי פינחס פרידמן שליט"א מחיפה – מו"ץ בבית ההוראה המרכזי בחיפה וראש כולל בק"ק ויזניץ
בעפולה. בדבריו הזכיר את דברי הגמ' בסנהדרין, אודות רבי יהודה בן בבא שבזכות מסירות נפשו להסמיך את הדורות הבאים המשיכו לדון בדיני קנסות, אף הגאב"ד שליט"א מוסר נפשו בשליחותו להעמיד את דת ההוראה על תילה, וע"י כך זכה שתלמידיו הרבים מעכו שבצפון ועד מצפה רמון שבדרום, הרואים בו את רבם המובהק – כפי שכתב הרמ"א ביו"ד סי' רמ"ב שדין רבו מובהק יש לרבו שלמדו פשט ההלכה והעיון והעמידו על האמת והיושר- מעמידים את דת ההלכה על תילה כפי הדרך שקיבלו ממנו כל השנים.





















































