
תושבי העיר מודיעין עלית ממשיכים לקבול על פקק התנועה שמסכן חיים בכניסה וביציאה מעירם וב'מוקד הציבורי' לא מניחים לסוגיה. האורח המרכזי בתכנית היום (שלישי) היה מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן.
בפתח השיחה ציין המגיש צבי טסלר: "מתברר, כי הנושא מטריד גם את משרד התחבורה, השבוע צמרת המשרד, עם השרה מירי רגב, הגיעו, עם חברי כנסת, וגם בשורות, לא רק כותרות".
עוד באתר:
בן זקן השיב ואמר: "שמעתי את הג'ינגל שמתנגן לפני שעליתי לשידור, אז גם אצלנו במשרד התחבורה, יש אגף שבעצם משרת את הציבור, וקשוב לפערים שמגיעים אלינו מהשטח, ומגורמים כאלה ואחרים, אנחנו היינו קשובים גם לכביש המדובר שעליתי עכשיו לדבר עליו"
"אנחנו מדברים על כביש הגישה לקרית ספר, כביש שמוביל מצומת שילת, למודיעין עילית, וממשיך הלאה אחר כך לכיוון המחסום, לכיוון יישובי בנימין, והכביש הזה כבר עשרים שנה, מדברים על הרחבה שלו, על פתרונות נוספים, לכבישי גישה נוספים אליו, ובינתיים זה מתקדם בעצלתיים", סיכם טסלר את הנושא.
המנכ"ל המשיך ואמר: "מדובר על כביש 446, שמחבר בין לפיד למודיעין עילית, בעצם מהווה עורק תחבורתי מרכזי לתושבים ממודיעין עילית, והיישובים בבנימין, אנחנו רואים את התנופה באזור, היישובים הולכים ומתרחבים, ובאמת יש צורך תחבורתי, ובנושא הזה צורך תשתיתי. בעשרים שנה האחרונות עלה הצורך, אבל אנחנו הגענו למשרד, פעלנו והבאנו תקציב לעניין הזה, כמה מאות מיליוני שקלים, שאנחנו רואים שהשטח כבר עובד, התחילו לעבוד בשטח, לייצר שם מסלולים, שזה הולך להיות דו נתיבי, דו מסלולי, במקטע".
עוד הוסיף מנכ"ל משרד התחבורה: "העבודות התחילו, התכנון התחיל ב-2022, עבדו על התכנון, היה גם תכנון יותר מוקדם, עשינו שיפורים, ובתחילת 2023, התחילו לעשות שם עבודות ביצוע, ורואים שם את הכלים, אבל צריך רגע לומר ביושר, גם לעובדים שם, וגם לחברת נתיבי ישראל. הצפי לסיום הפרויקט היה מראש, בסוף שנת 2025, אנחנו עוד לא שם, בעזרת השם אנחנו נהיה שם. אבל אנחנו גם מבינים את הצורך שתוך כדי עבודות יש יותר לחצים והיישובים מתרחבים ורוצים להאיץ את העבודות, ואנחנו לא מחכים באמת להגיע למאני טיים ולראות שאז העבודות הולכות ומתעכבות שהן חורגות מצפי הסיום. ואנחנו, כמו שאנחנו עושים, ברוב הזמן מגיעים לשטח לראות מקרוב, שרת התחבורה מירי רגב הגיעה לשטח, ביחד עם יושב ראש ועדת הכספים, חבר הכנסת גפני, ביחד עם סגן השרה מקלב, עם ראש העיר גוטרמן, וראינו מקרוב את הטענה שעלתה".
טסלר ציין את האמירה של שרת התחבורה מירי רגב שנחשפה ב'אמס' ואמר: "העניין הוא שהשרה עצמה, השרה רגב, השרה שעומדת בראש המשרד, שאתה מנכ״ל שלו, אומרת שהעבודות נתקעות ולא מבוצעות ברצף, כי ראש העיר תוקע מקלות בגלגלים ולא מאפשר עבודות רציפות. אתה מכיר את הטענה הזו?", שאל.
בן זקן השיב ואמר: "אני הייתי שם, ואני יכול להגיד לך שלא שמעתי, שמעתי איזושהי אמירה שעלתה שצריך לומר ביושר שזה היה גם כצחוק, אתה יודע, יש שיח לפעמים בפורומים בין ראש עיר לבין שרה, בהומור, אבל מה שכן נכון, עלתה טענה שיש שם איזושהי בעיה עם עבודות הלילה, בגלל הרעש, ואנחנו עובדים בכל רחבי מדינת ישראל, אם רוצים שפרויקט ילך ויתקדם והפוך ולהגביר את הקצב, ולהאיץ את העבודות, כמובן שהלילה, אנחנו מסתובבים, אתה גם בטח מסתובב ברחבי המדינה, אתה רואה שיש עבודות לילה. אם לא יתאפשר לאותם עובדים לעבוד בלילה, בטח לא האילוצים שאנחנו מאז השביעי באוקטובר, אתה יודע, נכפתה על מדינת ישראל מלחמה, עובדים הפלסטינים, מחסור בעובדים, אז בטח שהשעות האלה הן קריטיות להגביר את הקצב, אז זה לא מסייע להקדמת הזמנים, וזה הפוך בכל, באמת, לייצר הארכת הזמנים, ולכן השרה הנחתה שם, הייתה פרקטית ואמרה בצורה ברורה שצריך לנצל את הזמן, צריך להגביר עובדים ולתגבר, אם צריך, עוד ועוד קבלנים במקטע הזה, על מנת לעמוד בלוחות הזמנים, ואם אפשר להקדים, אז להקדים".
"אני כבר אומר לך שבמרץ הקרוב, המקטע הראשון, כבר יסיימו בו את המסלול הדו-נתיבי, את המסלולים, שהם בעצם יאפשרו לנסוע שם בכביש שהו דו-נתיבי ודו-מסלולי, ולקראת סוף שנת 2025, כל המקטע הזה יסתיים, על פי צפי הזמנים שחברת נתיבי ישראל הציגה בפנינו וללא שיתוף הפעולה של הרשות ושל התושבים, שבסוף זה אמור לשרת אותם, וכמובן שנתיבי ישראל ומשרד תחבורה, אז כמובן שהדברים יכולים להתעכב, אבל מרגע שהיינו שם, אני רוצה להגיד לך, והתאחדנו סביב העניין הזה, והבאנו פתרונות ובשורות, אני מאמין שהכביש הזה יסתיים בעזרת השם כמה שיותר מהר".
בהמשך שוחחו השניים על ייקור תעריפי התחבורה הציבורית הצפויים החל מינואר 2025.
האזינו לראיון המלא של מנכ"ל משרד התחבורה לצבי סטלר ב'מוקד הציבורי' ב'קול חי':