
בשבועות ובחודשים האחרונים אנו עוקבים אחר סיפור מטריד מאוד בנוגע להליכי הגבייה ממטופלים שביקרו במיון בבתי החולים שערי צדק והדסה. עשרות הפניות שהגיעו אלינו בנושא מציגות תמונה שנראית כמו ניסיון לקצר את הליך הגבייה ולגשת במהירות לפתיחת תיק הוצאה לפועל, וגביית שכר טרחה עבור פתיחת התיק.
כך זה עובד לפי 99% מתיאורי הפונים: מבקרים במיון בשערי צדק/הדסה, מביאים טופס התחייבות לביה"ח או מסדרים זאת לאחר מכן (בין השאר אם מדובר בשבת, חג וכדו'), וזמן רב לאחר מכן – שנה וחצי עד שנתיים וחצי – מקבלים מכתב התראה לפני הוצאה לפועל בגין החוב שהצטבר פלוס חוב לעורך הדין שפתח את התיק.
ברוב ככל המקרים, המטופל המציא את ההפניה הנדרשת מקופת החולים ובכך פטר אותו בית החולים מתשלום עבור הטיפול. דא עקא, עוה"ד עמית שווימר, המייצג את המרכזים הרפואיים 'הדסה' ו'שערי צדק' לא מוותר על חלקו. הוא דורש שכר טרחה עבור תיק ההוצאה לפועל שכבר נפתח.
עוד באתר:
מוקדם יותר השבוע בישרנו לכם כי משרד הבריאות, במענה לפנייתנו, הקים צוות עבודה מיוחד לבחינת הנושא. לכתבה המלאה >>>
אלא שהיום, התפתחות נוספת בפרשה. מטופלים שפנו אלינו לאחרונה במטרה להסדיר את עניין הגבייה הבלתי תקין לכאורה, הודיעו לנו כי משרד עוה"ד שווימר יצר עימם קשר וביקש להשיב להם את כספם בחזרה, זאת לאחר ש"המוקד הציבורי" בקול חי פעל בנושא ללא הרף שבוע אחר שבוע.
אחת המתלוננות שקיבלה בחזרה את הכסף טענה כי בעלה הוא שענה לטלפון והסכים לקבל את הכסף בחזרה. "אם אני הייתי עונה לטלפון", אמרה ל. בשיחה עימנו, "לא הייתי מסכימה אלא הולכת לתביעה. מדובר בסיוט של ממש, בזבזתי על כך כמה ימים".
ש. אף הוא פנה אלינו לפני כשבוע לאחר שהבין שההליך אליו נקלע אינו רגיל. לאחר מכתב ההתראה המאיים שקיבל, חשש מעיקול החשבון ושילם את שכר הטרחה למשרד עוה"ד. היום, הושב לו כספו בחזרה, זאת לאחר ששמו התנוסס בין אלו שלגביהם פנינו למשרד עורכי הדין.

לכתבות קודמות בנושא והתגובות המלאות:
תופעת העיקולים: משרד הבריאות מתערב במשבר "נבחן נהלים" >>>
לא קיבלו אזהרה וחטפו עיקול • מטופלים מספרים >>>
נחשף בשידור חי: מעל 100 תלונות נגד הדסה ושערי צדק >>>
אם כבר פניתם אלינו בנושא, כדאי לברר האם גם כספכם בדרך חזרה לחשבון הבנק, ואם לא מדוע. אם גם אתם נתקלתם במקרה דומה וטרם פניתם אלינו, זה הזמן. איך עושים את זה? התקשרו אלינו בטלפון 039-039-039 הקישו על שלוחה 7 או בוואטסאפ שמספרו 039-039-039 עם המילה "מוקד", השאירו הודעה ברורה עם פרטי המקרה, שמכם ומספר הטלפון שלכם, ובעז"ה נשתדל לעזור.
תגובת משרד עורך הדין עמית שווימר בנושא: "משרדנו התבקש לסייע לבתי החולים בהחזר חובות בגין טיפולים רפואיים שלא שולמו במשך שנה ויותר. הליך הגבייה הוא סדור, ויש בו כמה וכמה שלבים לפני שנפתח תיק הוצאה לפועל שכרוך בעלויות. בשלב הראשון, דרישת התשלום מתבצעת באמצעות בית החולים, בשלוש פניות, והמקרה מגיע לטיפול משפטי רק לאחר שבית החולים עצמו לא מצליח לגבות את החוב.
משרדנו עוסק בתחום הגבייה למעלה מעשרים שנים, בהגינות, במקצועיות וברגישות. טיפלנו במאות אלפי תיקי הוצאה לפועל, ואחוז הטעויות שהתגלו בכל השנים הוא אפסי. אנו קשובים מאד, ובודקים בנפש חפצה כל טענה על טעות בהליך, ובאים לקראת הפונים ככל יכולתנו, גם כאשר מדובר בחובות הניתנים לגבייה מיידית על פי דין".