
לאחר מחאת הענק של חסידי גור מול הכלא הצבאי כלא 10 בבית ליד בערבו של יום רביעי האחרון, הבחור יחיאל קוטיינר – שבעבורו התכנסו אלפי החסידים – יצא הערב מהכלא. ל'אמס' נודע כי קוטיינר קיבל פטור מלא משירות צבאי.
כזכור, ביום רביעי התקיימה מחאה חריגה וחסרת תקדים בהיקפה בהשתתפות אלפי חסידי גור בראשות מרן האדמו"ר. האלפים הגיעו למתחם הכלא בכפר יונה במחאה על מעצרו של הבחור הצעיר.
עוד בנושא:
עוד באתר:
בהשתתפות מרן האדמו"ר מגור: אלפי חסידים מול כלא 10
צה״ל נערך לפריצה לכלא 10 בהפגנת גור
אלפים בעצרת חסידי גור בכלא 10: תיעוד עוצמתי
בכיר בגור רומז לבאות: "יש עוד פעולות בקנה"
מוטי בבצ'יק: "בגור לא מחליטים – אומרים לנו מה לעשות"
מדובר היה באחת ההתכנסויות הגדולות בתולדות החצר, הן במספר המשתתפים והן באופי המחאה. בראש העצרת עמד כאמור – מרן האדמו"ר מגור, שהוביל את המעמד כשהחסידים שומרים על סדר מופתי.
למרות החשש שהובע בתקשורת מפני פריצה המונית של החסידים אל תוך הכלא או לבתי הדין הצבאיים, האירוע התנהל ללא חריגות. בשל החשש, המשטרה וצה"ל תגברו את הכוחות באזור כדי להיערך לכל תרחיש.
המחאה התאפיינה בשקט, משמעת ועמידה מדויקת בהנחיות, ללא קריאות, ללא דחיפות וללא אירועים אלימים.
הערב, עם שחרורו של קוטיינר ופטורו המלא משירות צבאי, רבים בחסידות רואים בכך הישג משמעותי. מפגן כוח מרשים ושקט הוביל לתוצאה הרצויה.
























