
מזכר ההבנות שנרקם בין וושינגטון לטהראן ממשיך לעורר תגובות סוערות ברחבי המזרח התיכון, אך בלבנון מתברר שלא רק ישראל מביעה חשש מהשלכותיו. בעוד גורמים המזוהים עם חיזבאללה רואים בהתפתחויות האחרונות הישג משמעותי, במחנה הפוליטי המתנגד לארגון הטרור נשמעת ביקורת חריפה במיוחד כלפי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.
גורם בכיר מאחת המפלגות המתנגדות לחיזבאללה אמר לתאגיד השידור 'כאן' כי קיימת "אכזבה קשה מטראמפ", בשל העובדה שהזירה הלבנונית שולבה במסגרת ההבנות בין ארצות הברית לאיראן. לטענתו, המהלך מעניק יתרון פוליטי ואסטרטגי לחיזבאללה דווקא בתקופה שבה פועלים גורמים שונים בלבנון לצמצום השפעתו ולפירוקו מנשקו.
לדברי אותו גורם, ההסכם מציב גם את נשיא לבנון ג'וזף עון ואת ראש הממשלה נוואף סלאם במצב מורכב. השניים, כך נטען, פועלים בחודשים האחרונים לקדם תהליכים מדיניים שיחזקו את מוסדות המדינה ויצמצמו את התלות בגורמים חמושים, אולם מזכר ההבנות הנוכחי עלול להקשות על מאמציהם.
עוד באתר:
במחנה המתנגד לחיזבאללה מקווים כעת שההבנות שנחתמו יישארו בגדר הסדר זמני בלבד ולא יהפכו למסגרת קבועה. אחד הגורמים אף הזהיר כי "אם מזכר ההבנות יהפוך להסכם קבוע – זה יהיה אסון, ויאפשר לאיראן להמשיך לממש את גחמותיה בזירה הלבנונית".
























